Od 30. 6. 2020 je most je plně průjezdný ze štětské i
hněvické strany.
Pozor na změny ve veřejné dopravě!
Poslední spoj přívozu přes Labe bude vyplouvat z hněvické
strany 1. 7. v 0:31. Poté přívoz ukončí ve Štětí svou činnost.
Zároveň dochází ke změně jízdních řádů autobusových spojů.
Veškeré informace naleznete na webu města Štětí na tomto odkazu: https://www.steti.cz/content/view/5134/1/, kde je možné i stáhnout nové jízdní řády.
Vytisknuté jízdní řády naleznete v Informačním centru
ve Štětí, informace dostanete i v kanceláři Dopravního podniku Ústeckého
kraje v budově štětské tržnice!
Slavnostní otevření mostu ve Štětí proběhne v úterý 30. 6. 2020. S otevřením mostu ve Štětí dochází ke změnám i v autobusové dopravě. Vrací se přerušené spoje z objízdných tras, vznikly nové linky a nové budou i některé zastávky ve městě!
Přívoz ukončí provoz s posledním spojem, který pojede z hněvické strany 1. 7. 2020 v 0:31!
KRUHOVÝ OBJEZD, UZAVÍRKA ULIC LITOMĚŘICKÁ A 9. KVĚTNA
Od pondělí 4. 5. 2020 dojde k uzavření aktuálně průjezdného pruhu u budovaného kruhového objezdu. Doprava bude svedena do druhého pruhu a bude kyvadlově řízena semafory.
Zároveň bude v rámci budování kruhové křižovatky uzavřenA část ulice Litoměřická směrem k Mírovému náměstí a část ulice 9. května ve směru ze starého sjezdu z mostu k ulici Cihelná (viz. přiložené obrázky).
Uzavírka by měla trvat zhruba měsíc, tedy do 6. 6. 2020.
UPOZORNĚNÍ - MHD ŠTĚTÍ
Město Štětí informuje občany, že od 1. 5. 2020 se v autobusech MHD Štětí neplatí jízdné.
Zastávka Mírové náměstí je od 1. 5. 2020 do 31. 5. 2020 mimo provoz. Náhradní zastávkou po dobu výluky je zastávka Centrum.
V ulici Cihelná by měly v rámci výstavby prodejny společnosti Lidl vzniknout dva autobusové zálivy. Zastávky by měly být zhruba ve stejném místě, kde se aktuálně nachází zastávky provizorní.
„Společnost Lidl by měla uvedené autobusové zálivy i zainvestovat,“ uvedl na únorovém zasedání Zastupitelstva města Štětí místostarosta města Miroslav Andrt.
Obě zastávky v provizorním módu fungují od zahájení rekonstrukce mostu. Nové zálivy by znamenaly stavební úpravy. A to především na straně k bytovým domům v Litoměřické ulici. „Zřejmě by se musela kvůli klesajícímu terénu vybudovat opěrná zeď,“ vysvětloval Miroslav Andrt.
Zálivy jsou navrženy tak, aby se za sebe vešly dva „kratší“ autobusy i autobus delší (tzv. harmonika), který aktuálně do Štětí zajíždí z Prahy. Stávající koncept by měl zachovat i tři jízdní pruhy, které z ulice Cihelná ústí na silnici číslo 261 vedoucí do Počeplic a do Hoštky.
V pondělí 2. 3. 2020 začne firma Strabag s výstavbou kruhové křižovatky v ulici Cihelná. Práce na budování křižovat jsou naplánované na tři měsíce, tedy do konce května 2020.
Kruhová křižovatka u bývalého autobusového nádraží je součástí nového sjezdu z mostu. Zároveň bude sloužit k příjezdu a odjezdu k nákupnímu centru společnosti Lidl. Během výstavby jsou naplánovaná nutná dopravní omezení v ulici Cihelná. Nicméně průjezdnost v ulici na frekventovanou křižovatku se silnicí č. II/261 na Hoštku a Mělník bude dle zástupců společnosti Strabag zachována (nejspíše kyvadlovou dopravou).
Firma Strabag bude zároveň s výstavbou kruhového objezdu finišovat s pracemi přímo na mostě.
Prosincové dny přinesly odpovědi na otázky ohledně zpřístupnění mostu ve Štětí během zimní technologické přestávky. Společnost Strabag, která opravu mostu provádí, nakonec rozhodla o jeho úplném uzavření. Začít s pracemi chce dle klimatických podmínek na konci února či začátkem března.
„Rekonstrukce dokončena není, most je tedy stále stavbou. A za tu zodpovídá firma Strabag. Ta také společně s majitelem mostu, Ústeckým krajem, rozhoduje o tom, koho na most pustí a nepustí. Městu nezbývá, než jejich rozhodnutí respektovat,“ uvedl starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
Firma Strabag ohlásila na posledním prosincovém kontrolním dnu zahájení technologické přestávky k 20. prosinci 2019. Poté by mělo dojít k uzavření přístupových cest na most pro pěší i pro vozidla. Na pěti vjezdech by se měly nacházet betonové bloky.
„Zpřístupnění mostu pro chodce v zimním období, kdy budou stavební práce přerušeny, jsme důkladně zvažovali z hlediska zajištění bezpečnosti. Po zhodnocení všech rizik, které by představoval průchod chodců zazimovaným staveništěm a především zajištění jejich bezpečnosti, jsme dospěli k závěru, že je dočasné zpřístupnění mostu pro pěší z právního i technického hlediska nemožné. Chodníky na mostě tak z bezpečnostních důvodů zůstanou v průběhu zimy uzavřené a pěším bude i nadále sloužit k přepravě na druhý břeh přívoz,“ uvedla v oficiální zprávě tisková mluvčí společnosti Strabag Edita Novotná.
Obnovení stavebních prací se předpokládá v závislosti na klimatických podmínkách na konci února či na začátku března. „V jarních měsících budou pokračovat práce na kruhovém objezdu na štětské straně mostu, dokončení sanací nosné konstrukce, práce na terénních úpravách, provedení vegetačních úprav a dokončení inženýrských sítí,“ dodal mluvčí firmy Strabag.
Přívoz přes Labe
Velmi důležitou informací je nezměněný provoz přívozu přes Labe v době přerušení prací na mostu. Lidé tak mohou využívat přívoz stejně jako doposud. První spoj vyplouvá ze štětského přístaviště ve 4:21 hodin, poslední z hněvického přístaviště v 0:31 hodin.
„Bylo nám přislíbeno Ústeckým krajem i samotnou firmou Pražské Benátky, která přívoz ve Štětí provozuje, že k žádným změnám během zimních měsíců nedojde,“ ubezpečil starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
Souhrnné informace k rekonstrukci mostu ve Štětí od června 2019 společně s fotogalerií v měsíční posloupnosti.
11/2019
Během listopadu probíhala na mostu pokládka asfaltového povrchu na hněvickém předpolí. Na konci listopadu a začátkem prosince mělo následovat i doasfaltování vozovek na celém mostu. „Pracovníci pokračují v montování zábradlí, probíhá i budování a montáž schodů na most z parkoviště. Do konce listopadu by měly být dokončeny i lampy,“ uvedl dále šéf stavby Radek Lhotka.
Zároveň firma demontovala veškeré lešení na celé stavbě, výrazně se tak uvolnil prostor pod mostem na příjezdové panelové cestě od „rybárny“. Do konce listopadu by tak v těchto prostorách měly proběhnout úklidové práce.
Dále firma STRABAG přislíbila ještě během tohoto roku opravu povrchu vozovky č. 261 v části pod mostem, kde došlo při bourání štětského předpolí k jejímu narušení. „Dojde o odfrézování poničené části a opětovnému zaasfaltování,“ přislíbil Radek Lhotka.
10/2019
Nejdůležitější aktualitou je spuštění vlečky přes most do areálu Mondi. Vlaky opět o zrekonstruované trati začaly jezdit 1. listopadu. „Během října došlo k dokončení kolejového svršku a kolejových zídek. Takže nákladní vlaky mohou opět přes most,“ uvedl Karel Frankota z firmy Strabag, která rekonstrukci mostu provádí.
Se spuštěním vlečky zároveň došlo k odstranění betonových zábran na silnici vedoucí k zahrádkám za areálem papírny.
Během října došlo také k dokončení předpolí na hněvické straně. Zároveň se dokončovaly římsy na obou stranách mostu a probíhala betonáž chodníků také na obou stranách. Na konci října firma Strabag začala montovat zábradlí a sloupy veřejného osvětlení.
Do konce roku by měl být dle Karla Frankoty na mostě položen asfalt na vozovky a vytvořeno štěrkové podloží u nových sjezdových ramp. „Kruhovou křižovatku v křížení ulic Cihelná a Litoměřická začneme budovat příští rok,“ přidal Karel Frankota.
9/2019
Na rekonstrukci mostu ve Štětí se pracovalo i v září. Během dvou kontrolních dnů představili zástupci firmy STRABAG aktuality z dění na stavbě.
Informace o rekonstrukci přednesl na zářijovém zastupitelstvu starosta Štětí Tomáš Ryšánek. „Chtěl bych dementovat informace ohledně ukončení staveb do konce roku. Harmonogram hovoří o konci rekonstrukce v červnu 2020, s tímto termínem musíme počítat. Pokud bude most otevřen dříve, budeme pochopitelně rádi,“ uvedl během zasedání Tomáš Ryšánek.
Relativně největší a nejdůležitější zářijovou akcí na mostě byla demolice hněvického předpolí. Okamžitě po ní se začalo pracovat na výstavbě nových opěrných zdí v tomto úseku. Do konce září firma měla opravit a dosadit poslední rekonstruovaná mostní ložiska na pilířích.
Došlo k betonáži říms na štětském předpolí, betonáži sjezdové rampy a začala i zpětný zásyp podél sjezdových betonových ramp.
Do konce září chtěla firma dokončit stavbu kolejového lože. Zídky na mostě jsou osazené. V týdnu od 23. 9. do 30. 9. 2019 mělo dojít k izolaci kolejového lože. Následně může firma pokládat štěrk a kolejová pole. Ve druhé polovině října by mělo dojít ke zkušebnímu provozu vlečky do areálu firmy Mondi.
Důležitou informací je pak pozdržení začátku budování kruhové křižovatky v ulici Cihelná. Dle zástupců firmy STRABAG mají momentálně přednost další technologické postupy. O dalším vývoji bude firma i město Štětí obyvatele včas informovat.
Novinkou budou přístřešky u obou zastávek přívozu. „Budování přístřešků financuje firma Mondi. Stát by měly na štětské i hněvické straně na začátku října,“ uvedl starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
6/2019
Rekonstrukce mostu ve Štětí má za sebou úvodní dva měsíce. Podle zástupců firmy Strabag, která opravu mostu provádí, zatím práce probíhají dle připraveného a schváleného harmonogramu. Během května měly finišovat demoliční práce, další měsíce budou již především „výstavbové“.
Jednou z nejdůležitějších částí rekonstrukce mostu, je revize mostních ložisek. Tato unikátní „operace“ začala u ložisek mostního pilíře u silnice č. 262 (směr Hoštka – Mělník). Na konci května došlo ke zpětnému osazení těchto ložisek.
Firma se začala připravovat na vyjmutí ložisek z pilířů, které jsou usazeny ve vodě. „V této souvislosti je zapotřebí poměrně náročná koordinace. Nicméně plavební cesta je připravena, mohou začít práce z řeky,“ uvedl při posledním květnovém kontrolním dnu stavbyvedoucí Radek Lhotka.
Konkrétně se také začíná rýsovat i sjezdová silnice z mostu na štětské straně u autobusového nádraží. Z mostu se bude v těchto místech sjíždět na kruhový objezd v ulici Litoměřická (zhruba v místech bývalého výjezdu autobusů z autobusového nádraží). Z konstrukce mostu byla vybouraná „rampa“ a proběhly přípravy na budování betonové konstrukce.
Silnice povede ke kruhovému objezdu okolo stávající budovy sport-baru. Další využití prostoru z druhé strany silnice, zůstane na majiteli pozemku, tedy firmě Lidl. Bývalý jediný sjezd na štětskou stranu do ulice 9. května by měl zůstat zachovaný pouze pro osobní dopravu, pěší a cyklisty.
Povrch mostu je momentálně pouze holá betonová plocha. Firma odstranila i zábradlí mostu. Jak bude vypadat finální podoba? Kromě zesílení nosné konstrukce (tak, aby i nadále mohly přes most projíždět souběžně nákladní vlaky po vlečce do firmy Mondi a nákladní automobily), dojde i k rozšíření konstrukce pro větší komfort pro řidiče, cyklisty i chodce. Most by se měl na obou stranách rozšířit ze stávajícího rozměru 1,25 metru na 2 metry.
Rekonstrukce mostu ve Štětí má za sebou necelé čtyři měsíce. Podle zástupců firmy Strabag, která opravu mostu provádí, zatím práce probíhají dle připraveného a schváleného harmonogramu. Nejvíce viditelné je aktuálně dokončování bednění na chybějící části mostu nad silnicí č. 261. Přímo na mostě pak proběhlo budování kotev na zídky kolejového lože (600 kotev). Intenzivně se pracuje i na římsách mostu.
Jednou z nejdůležitějších částí rekonstrukce mostu, je revize mostních ložisek. Tato unikátní „operace“ začala u ložisek mostního pilíře u silnice č. 261 (směr Hoštka – Mělník). Momentálně jsou ložiska na obou březích po rekonstrukci a usazená zpět na pilířích.
Konkrétně se také začíná rýsovat i sjezdová silnice z mostu na štětské straně u autobusového nádraží. Z mostu se bude v těchto místech sjíždět na kruhový objezd v ulici Litoměřická (zhruba v místech bývalého výjezdu autobusů z autobusového nádraží). Z konstrukce mostu byla vybourána „rampa“ a proběhly přípravy na budování betonové konstrukce.
Silnice povede ke kruhovému objezdu okolo stávající budovy sport-baru. Další využití prostoru z druhé strany silnice, zůstane na majiteli pozemku, tedy firmě Lidl. Bývalý jediný sjezd na štětskou stranu do ulice 9. května by měl zůstat zachovaný pouze pro osobní dopravu, pěší a cyklisty.
Jak bude vypadat finální podoba? Kromě zesílení nosné konstrukce (tak, aby i nadále mohly přes most projíždět souběžně nákladní vlaky po vlečce do firmy Mondi a nákladní automobily), dojde i k dispoziční úpravě, zejména pro větší komfort cyklistů a chodců. Chodníky budou na obou stranách rozšířeny ze stávajícího rozměru 1,25 metru na 2 metry.
V souvislosti s uzavřením silnice pod mostem během víkendu 13. - 14. 4. firma Mondi dočasně otevře nákladní vrátnici V4 (zadní vrátnice u kynologického cvičiště - kamiony budou jezdit podél vlečky a vyjedou u areálu firmy Musílek, pak po silnici od Radouně a dále na Mělník).
Během obou dnů vypraví 4 kamiony (celkem cca 15 - 20 pohybů kamionů za den), které budou odvážet materiál do externích skladů v Mělníce a zpět do areálu závodu. Dopravní situace bude vyznačena, na místě bude pomáhat bezpečnostní služba s koordinací.
Žádáme proto občany, aby dbali jejich pokynů, a prosíme o zvýšenou opatrnost při pohybu v okolí. Ostatní doprava směrem na Hoštku a Litoměřice pojede standardně z hlavní nákladní vrátnice. Děkujeme za pochopení.
V sobotu 13. 4. 2019 zhruba v 8:00 dojde k uzavírce části komunikace č. II/261 (silnice pod mostem), z důvodu demoličních prací na mostu. Komunikace bude opět průjezdná v neděli 14. 4. 2019 zhruba ve 20:00. Objízdné trasy pro osobní dopravu budou vedeny přes obce Radouň - Čakovice - Velešice. Pro nákladní dopravu budou objízdné trasy vedeny přes Litoměřice a Mělník.
Zároveň dojde k uzavření chodníků pod mostem na zhruba 4 měsíce (budou zde uloženy nosné vzpěry). Prosíme občany, aby využili cestu na nábřeží, nebo okolo autobusového nádraží. Děkujeme za pochopení.
Na
základě posouzení všech okolností bylo vydáno opravné Opatření obecné
povahy Státní plavební správy jako objednatele přívozu Štětí-Hněvice.
Přívoz bude v provozu i během zítřejšího dne, tj. 6. 4. 2019 při konání
veslařských závodů. Přívoz bude jezdit v pravidelných časech podle svého
jízdního řádu, s tím, že je možné, že s "objízdnou trasou" bude jízdní
doba slabě prodloužena (cca 1 min).
UPOZORNĚNÍ: časy uzavírek železničních přejezdů platí za předpokladu, že nedojde k jiným mimořádným událostem (např. zpoždění osobního vlaku). V té chvíli se mohou časy uzavření závor posouvat.
Osobní doprava: Jak bylo již uvedeno, most bude kompletně uzavřen. Nejbližší přemostění řeky je v Roudnici nad Labem a v Mělníku. Do Roudnice nad Labem je nejbližší možná cesta přes Hoštku, do Mělníka pak přes Liběchov a Vehlovice. Komplikace mohou nastat v květnu, kdy začnou tři etapy oprav silnice mezi Liběchovem a Mělníkem (podrobněji budeme informovat v květnovém vydání Zpravodaje, na webu města a oficiálním facebooku města).
Autobusová doprava: Kvůli rekonstrukci mostu dochází i k úpravám jízdního řádu autobusových linek Dopravního podniku Ústeckého kraje. Podrobnější informace s mapkou tras naleznete zde na webových stránkách. Upravené jízdní řády jsou k dispozici v Informačním centru ve Štětí a v kanceláři Dopravního podniku Ústeckého kraje (tržnice – přízemí). Kapacitně budou posíleny autobusové linky do Prahy, kdy by měly v nejvíce frekventovaných časech jezdit kloubové autobusy (tzv. harmoniky) a dojde i k rozšíření o 3 spoje denně.
Přívoz: Pro pěší a cyklisty poslouží přívoz, který bude ve Štětí fungovat od 1. dubna, dle platného jízdního řádu (k dispozici na webových stránkách). Loď bude přes Labe jezdit každých 20 minut, ve špičkách bude její frekvence ještě častější. Kapacita přívozu je 40 míst. Na hněvické straně povede od přívozu osvětlená provizorní štěrková cesta k chodníku u parkoviště u vlakového nádraží.
Parkoviště: Na štětské straně Labe (pod rampou u sjezdu k nábřeží) je vybudované provizorní parkoviště pro zhruba 12 automobilů. Silnice je v prostou nábřeží jednosměrná. K parkovišti se tak přijíždí od „koželužny“ a vyjíždět se bude okolo rybárny, naproti parkovišti firmy Mondi.
Záchranný systém: Záchranný systém by neměl být rekonstrukcí mostu nijak narušen. „Dostupnost složek integrovaného záchranného systému se řešila a bude zachována. Je zabezpečena v předepsaných časech,“ uklidňuje starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
Železniční přejezdy směr Radouň a Stračí: V souvislosti s provozem vlečky ze štětského nádraží do papírny budou delší čekací doby u závor. Doporučujeme občanům jezdit s větším předstihem nebo volit alternativní cestu např. přes Hoštku. Předpokládané časy jízdy vlečky budou ještě upřesněny. Přejezd přes vlečku u zadní vrátnice Mondi bude pro osobní dopravu zcela uzavřen.
Po vnitřní konzultaci s úsekem zabývajícím se tarifními záležitostmi sděluji, že v případě cestování mezi Štětím a Roudnicí nad Labem (ve smyslu tarifních pásem PID 6 a 7) je použití jízdenky PID přípustné i pro jízdu přes Hoštku. Jedná se o použití logické a nejkratší cesty a cestující nemohou být škodní při situaci, že nastává uzavírka důležitého mostu. Postup je v tomto ohledu shodný jako s jakoukoliv jinou uzavírkou.
V průběhu příštího týdne vyvěsíme na naše stránky informaci o uzavírce mostu, v níž shrneme podstatné náležitosti této uzavírky.
S pozdravem
Ing. Jan Otčenášek
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Krajský úřad Ústeckého kraje
Zároveň upozorňujeme, že by mělo dojít k částečnému rozšíření počtu spojů na Prahu a zpět (viz přiložený jízdní řád).
Od 1. dubna 2019 dojde ve Štětí k úplné uzavírce mostu přes řeku Labe, a to pro veškerou dopravu. Změny vyvolané uzavírkou se dotknou provozu v celé oblasti Štětska a Roudnicka. Úsek Štětí – železniční stanice Hněvice bude nahrazen lodním přívozem.
Uzavírka mostu a s ní spojená dopravní opatření na objízdných komunikacích ovlivní provoz autobusových regionálních linek (tj. č. 625, 633, 634, 635, 672). Zavádí se nové dočasné linky 639 a 675. Přívoz (Štětí – Hněvice, žel.st.) bude v provozu denně od 4.20 – 23.00 hodin, v pravidelných 20 minutových intervalech. V pracovní dny od pondělí do pátku budou v časech od 7.20 do 7.40 hodin posilové spoje.
Linky s konečnou zastávkou u železniční stanice Hněvice (625, 633, 634) končí ve stanici Štětí a do Hněvic, žel. st. navazuje přívoz. Na lince 635 dojde k změně trasy: Úštěk – Hoštka – Roudnice n/L – H. Počaply – Roudnice n/L. V Hoštce jsou zajištěny přípoje do a od Štětí. Linka je doplněna nově zavedenými linkami 639 a 675.
Na lince 672 dojde ke změně trasy: (Dubá)-SUkorady-Štětí-HoštkaRoudnice n/L (Masný průmysl/nemocnice)-(Dušníky).
Linka 639 Štětí – Hoštka slouží k propojení s linkou 635. Linka 675 je okružní Roudnice nad Labem – Krabčice – Bechlín – Hněvice – Předonín – Dobříň – Roudnice nad Labem.
V rámci celé oblasti lze využít pro cestování různých linek DÚK a PID včetně mnoha přestupních návazností. Ústecký kraj i obce dotčené uzavírkou mostu ve Štětí prosí o trpělivost a zároveň se omlouvají za možné prodloužení cestovních dob na některých relacích a za na nutnost častějších přestupů a na odlišné časové polohy některých spojů.
Jízdní řády všech linek najdete od pátku 15. 3. 2019 v Informačním centru ve Štětí, na zastávkách nebo na webových stránkách Dopravního podniku Ústeckého kraje (www.dopravauk.cz).
K jednotlivým úpravám:
Linky 625, 633 a 634 jsou zkráceny do Štětí a nahrazeny přívozem, posuny časových poloh jsou v řádech minut, na lince 634 při uzavírce mostu dále nejsou spoje pouze mezi Hněvicemi a Štětím
Linka 635 je vedena v nové trase Úštěk-Hoštka-Štětí-Roudnice nad Labem s možnostmi přestupu v Hoštce, na této lince vzniká nová zastávka Račice, rozcestí (v prostoru křižovatky před vjezdem do obce), kterou bude vyjma jednoho spoje tato linka využívat
Linka 672 je vedena v nové trase s odlišnými časovými polohami a se zkrácenými spoji
Linka 685 má drobnou úpravu dvou spojů (109 a 126), které jsou po Štětí zkráceny z oběhových důvodů
Linka 639 je nová linka Štětí-Hoštka sloužící k propojení Štětí s linkou 635 a možnými přestupy v Hoštce
Linka 675 je okružní linka Roudnice nad Labem-Krabčice-Bechlín-Račice-Předonín-Roudnice nad Labem sloužící jako doplněk linek 635 a 672, na této lince vzniká nová zastávka Račice, rozcestí, avšak obsluhována bude pouze jedním spojem, ve všech ostatních případech bude linka zajíždět do obce
Linka 632 Úštěk-Konojedy, byť není samotnou výlukou dotčena, musí být upravena z oběhových důvodů
Linka 475 má po dohodě se Středočeským krajem prodloužené vybrané spoje z Horních Počapel přes zastávku u přívozu do Račic a bude zajíždět do obce
Přívoz (linka 903) bude v provozu s odjezdy ze Štětí v časech X:01, X:21 a X:41 a z Hněvic v časech v X:11, X:31 a X:51 v době mezi 4:21-23:11 a dále odlišně mezi 7. a 8. hodinou (zahuštění provozu) a jeden pár je přidaný k nočním rychlíkům linky R20 Děčín-Praha, vzhledem k obsáhlosti jízdního řádu přívozu není tento součástí zaslaných jízdních řádu, avšak naleznete jej v přiloženém informačním letáku
Zástupci města Štětí se sešli na pracovní schůzce se zástupci firmy Strabag. Hlavním tématem setkání bylo vybudování přístupové cesty k molu na hněvické straně Labe před zahájením rekonstrukce mostu ve Štětí. Ta začne 1. dubna 2019.
Firma by měla cestu zbudovat během příštího týdne. „Přístupová cesta by měla vést kolem paty svahu, na kraji pole. Od chodníku naproti parkovišti hněvického vlakového nádraží, až k molu,“ uvedl vedoucí Odboru stavebního, životního prostředí a dopravy František Zwettler. Po zpevnění bude vybudováno i dočasné osvětlení cesty k přívozu.
Práce probíhají i na štětské straně nábřeží. Podél rampy se sjezdem k nábřeží vzniká dočasné parkoviště, které by mělo pojmout cca 12 automobilů. Přijíždět se na něj bude ze směru od „koželužny“, silnice bude v tomto úseku jednosměrná, odjíždět se tak bude kolem „rybárny“ s výjezdem naproti parkovišti firmy Mondi.
Tisková zpráva:
V pondělí 5. března 2019 proběhla schůzka zástupců Krajského úřadu Ústeckého kraje, měst, obcí a firem, kterých se dotkne rekonstrukce mostu přes Labe. Ta by měla začít 1. dubna 2019 a skončit v červnu 2020.
V rámci rekonstrukce bude most zcela uzavřen pro veškerou dopravu, cyklisty i pěší. Dopravu přes Labe pro pěší bude řešit přívoz. Zároveň dojde k úpravě jízdních řádů autobusových linek. Právě o jejich změnách se debatovalo při pracovní schůzce.
„Řešíme organizaci dopravy na obou březích Labe. Návaznost autobusových linek, zastávky ve městě a zároveň i návaznost na přívoz přes řeku,“ uvedl k setkání starosta Štětí Tomáš Ryšánek.
Zástupci kraje přišli s pracovním návrhem upravených jízdních řádů, který v následujících dnech projde připomínkovým řízením. Výsledná podoba nových autobusových linek by měla být občanům k dispozici 15. března 2019.
„Můžeme slíbit, že okamžitě po schválení nových linek budeme občany Štětí informovat na webových stránkách města, sociálních sítích i prostřednictvím mobilního a městského rozhlasu,“ slíbil starosta Ryšánek.