www.steti.cz Mapa stránek  FAQ  Kontakty

Štětí
Oficiální portál města ŠTĚTÍ a Štětska

Teplota: 20.7°C
Dnes je Úterý, 25. červen 2019, svátek má Ivan, zítra Adriana
Zprávy kabelové televize Štětí CZECHPOINT Zdravé město Štětí Městská policie Štětí - Aktuality 2011 Zdravotnická zařízení ve Štětí Š-Bazar Městská knihovna - Aktuality Zpravodaj města Štětí Diskuzní fórum Městské koupaliště ve Štětí Kvalita ovzduší Odpady
Facebook Městského úřadu ve Štětí Twitter Městského úřadu ve Štětí Instagram Městského úřadu ve Štětí Zprávy KTV Štětí
Občan
Podnikatel
Turista
mobilní rozhlas [nové okno]
Diskuzní fórum - Štětí.cz
 
PRO PŘÍDÁNÍ PŘÍSPĚVKŮ JE POTŘEBNÁ REGISTRACE!
Registrovat se můžete zde.
Vysvětlení starosty města ohledně nutnosti registrace pro přídávání příspěvků naleznete zde.

DomůVláknaZobrazit nejnovější zprávyNápovědaPravidla
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Následující > Konec >>
Kamilka1
Středně pokročilý pisatel
  Karma: 3  
Příspěvků: 38
Privoz a vlakova doprava - 20/12/2018 07:54
Dobry den, chtela bych se zeptat, jak to vypada s planovanim privozu a navaznosti na vlakovou dopravu po dobu opravy, ktera ma byt udajne zahajena 1.4.2019? Jezdim kazdy den z Hnevic do Prahy a zpet vlakem s tim, ze se na nadrazi dopravuji autem ze Chcebuze. Premysli nekdo i nad parkovanim u privozu a chodnikem od privozu na nadrazi? Abychom nechodili pres pole v bahne? Prosim o odpoved. Dekuji, Kamila M.

Fipoch
Mistr mezi pisateli
  Karma: 6  
Příspěvků: 740
Re:Privoz a vlakova doprava - 23/12/2018 20:46
Kamilka1 napsal:
Dobry den, chtela bych se zeptat, jak to vypada s planovanim privozu a navaznosti na vlakovou dopravu po dobu opravy, ktera ma byt udajne zahajena 1.4.2019? Jezdim kazdy den z Hnevic do Prahy a zpet vlakem s tim, ze se na nadrazi dopravuji autem ze Chcebuze. Premysli nekdo i nad parkovanim u privozu a chodnikem od privozu na nadrazi? Abychom nechodili pres pole v bahne? Prosim o odpoved. Dekuji, Kamila M.

To máte pravdu. Jestli začne stejné množství aut parkovat někde u štětského přívozu, tak to tam bude vypadat dost bídně.
A je opravdu otázka KDE budou vlastně auta parkovat ? Přeci se tam nepojede kolem Koželužny či kolem rybářů ?
Nemůže někdo předpokládat, že pojede autem do Hněvic přes Roudnici, a v Roudnici není zrovna místo pro parkování aut.

Jarda Komínek
Pisatel začátečník
  Karma: 0  
Příspěvků: 1
Re:Privoz a vlakova doprava - 27/12/2018 18:16
Mě by také zajímaly informace k přívozu, zatím se toho nikde nedá moc zjistit. Kdy teda dojde k úplnému uzavření mostu i pro pěší a k zahájení provozu přívozu? Jak dlouho bude most pro pěší zcela uzavřen? Mám hlavně strach z toho, že to ten, kdo bude mít zajištění přívozu na starost, jako obvykle hrubě podcení, tj. že tam objedná nějakou pidilodičku pro 10 lidí jako je někde na turistických přívozech pro výletníky v Žernosekách nebo v Nučnicích. Ale tady to bude úplně jiný level, zde bude nutné nasadit alespoň dvě motorová plavidla o minimální kapacitě 50 lidí (spíše 100), která budou neustále pendlovat od jednoho břehu k druhému, doba jízdy by neměla překročit 2 minuty. Vždyť jen z každého vlaku přijíždějícího z Prahy vystupuje několik desítek lidí (většina je ze "štětské" strany Labe), pak jsou to cestující z vlaků od Ústí a Roudnice, dále lidé z Hněvic, Račic, Horních Počapel a ze vzdálenějších míst, kteří se potřebují dostat do Štětí. A samozřejmě to samé množství lidí putuje zase v opačném směru, tj. ze Štětí na druhý břeh. Nebudou to jen lidé, kteří dnes přes most chodí pěšky, ale i ti, kteří nyní přes most jezdí auty, autobusy nebo na kole. Chtěl bych slyšet ujištění ze strany vedení města nebo kraje, že kapacita přívozu bude více než dostatečná. Lépe aby byla mírně naddimenzovaná, než aby tomu bylo opačně a lidé se pak prali o místo na nějaké kocábce, aby jim v Hněvicích neujel vlak.

Milan
Středně pokročilý pisatel
  Karma: 5  
Příspěvků: 20
Re:Privoz a vlakova doprava - 27/12/2018 19:23
Také se připojuji.
Prosím zastupitele města o konkrétní informace týkající se provozu přívozu.
Lepší je včas informovat, než nechat volné pole nepodloženým zprávám a vyvolávání spekulací.
Všichni, kdo každý den musíme na druhou stranu Labe potřebujeme závaznou a pravdivou informaci o zvažovaném provozu. Kapacita přívozu musí být velká a frekvence jízdy také.
Ještě malý dovětek...jaká bude cena jedné jízdy ???
Věřím, že se město bude inspirovat Mělníkem, tam jezdil přívoz ZDARMA.

Děkuji za odpověď

avatar: Miroslav Andrt Miroslav Andrt
Místostarosta
  Karma: 1  
Příspěvků: 396
Re:Privoz a vlakova doprava - 03/01/2019 16:47
Vážení diskutující,

vzhledem k tomu, že firma Strabag co by realizátor celé rekonstrukce štětského mostu právě zpracovává prováděcí projektovou dokumentaci, z níž teprve vyplynou konkrétní technologické lhůty a bližší podmínky provádění stavby, nelze vše ještě zcela upřesnit.

Z této prováděcí dokumentace teprve i vyplyne přesný termín zahájení rekonstrukce i samotné kompletní uzavírky (vypadá to nejdříve spíše na květen).

Co se týče zajištění přístupu na obou březích - na hněvické straně se má zároveň budovat chybějící část cyklostezky podél Labe, kdy podél náspu mostu má být vyvedena též odbočovací stezka směrem na hněvické nádraží - realizátorem je též Ústecký kraj, který o tom ví, a počítá se návaznost těchto stavebních akcí tak, aby se přednostně vybudovala tato přístupová cesta, která bude právě využitelná pro pohyb pěších od přívozu k silnici a dále k nádraží a zase zpět - totéž platí i pro cestující veřejnou autobusovou dopravou s následným využitím přívozu. Na štětské straně se na nábřeží počítá s vybudováním veřejného osvětlení od koželužny k mostu. Z hlediska parkování je nejbližší "záchytné" parkoviště na Mírovém náměstí. Zda se a případně za jakých podmínek bude moci zajíždět osobními auty přímo na nábřeží a zda tam bude možno auta dočasně možno nechat parkovat také prověřujeme - bude to také záviset na tom, zda prostor pod mostem bude na nábřeží směrem k rybářům a dále k papírně průjezdný - zkrátka víme o tom a prověřujeme možnosti. Každopádně na stávajícím autobusovém nádraží to možné být nemůže, protože tam by měl začít stavět svoji prodejnu LIDL.

Ani úvaha s dojížďkou do Roudnice není marná - kdo pojede z Texasu, tak to může natáhnout na Roudnici a nechat auto tam - ovšem víme, že jsou tam velmi limitované kapacity k parkování. Přesto s vedením roudnické radnice o této záležitosti komunikujeme - mají i jakýsi projekt na rozšíření parkovacích míst za nádražím na nábřeží, ale zatím se nerealizoval - takže opět se v této věci snažíme vyjednat posílení kapacity parkování i v Roudnici. A jednat chceme i s Mělníkem, protože i přes něj může část lidí jezdit.

Co se samotného přívozu týče, jeho zajištění má na starosti odbor dopravy Ústeckého kraje - čili zajišťuje i vhodnou loď, přičemž Město Štětí obě mola - jedno máme, druhé nám zapůjčí z Horních Počapel - to je již vyjednáno. Přívoz bude v té chvíli součástí integrované dopravy a jeho provoz bude hradit především Ústecký kraj, menší částí naše město. Kdo bude mít platnou jízdenku na autobus, tak už nic platit nebude, pro ty ostatní to zřejmě bude nějaká symbolická částka. Opět bližší podmínky fungování přívozu budou postupně upřesňovány s Ústeckým krajem - předpokládá se v zásadě jeho kyvadlová přeprava, kdy bude snaha udržet návaznosti na především vlakové a autobusové spoje. Že by jezdily dvě lodi proti sobě se neuvažuje. Každopádně ta kapacita min. 50 míst pro cestující se jasně definovala - mějte pak jen na paměti, že čím větší loď, tím horší manipulace a zdržování při manévrování apod.

Jinak počítejme s tím, že to tak trochu bude "průzkum bojem", protože s tím nikdo nemá přímé zkušenosti - zkrátka se řada věcí teprve bude muset vyzkoušet v terénu a podle toho průběžně odlaďovat. Každopádně si ale nemyslím, že by to kdokoliv ze strany města či kraje jakkoliv podcenil - jen je tu objektivně vzato příliš mnoho neznámých, které se budou postupně odhalovat, tedy prosím o trpělivost!

Za pochopení děkuje M. Andrt.

red
Pokročilý pisatel
  Karma: 3  
Příspěvků: 59
Re:Privoz a vlakova doprava - 04/01/2019 21:01
Mě se moc líbí, jak tu z diskutujících neustále dokola děláte bandu hlupáků, protože to už fakt nejde říct jinak.

Jak dlouho už se tu hovoří o rekonstrukci mostu?! ROKY VÁŽENÍ, ROKY. A za tuhle obrovskou dobu nebyl nikdo schopný důkladně zrealizovat nějakou strategii zajištění náhradní dopravy? To jako vážně? Opravdu si myslíte, že všechny zaměstnavatele dojíždějících občanů bude zajímat to, že na radnici sedící banda zkouší zajištění náhradní dopravy jako "průzkum bojem"?

Dělalo si město nějaké kvalitní průzkumy toho, kolik lidí v jaké časy jezdí, jaké jsou jejich potřeby, jak se na nádraží dopravují atd.? Protože to jsou dle mého zásadní informace, které je potřeba mít pro to, aby náhradní doprava mohla vůbec nějakým způsobem fungovat.

Mám fakt neodbytný pocit, že si z občanů děláte na férovku srandu. Jako místostarosta byste, pane Andrt, alespoň mohl vědět, jaké řeči vypouští do éteru starosta města. Čili třeba to, že přívoz má být pro 40 lidí a parkování pravděpodobně přímo u řeky. Vy tady zase uvádíte nějakých minimálně 50 lidí, tak čemu tedy potom máme věřit? Stejně jako s tím parkováním. Podívejte se, kolik aut dneska stojí v Hněvicích, kde už je díkybohu konečně normální parkoviště. To teda bude u Labe fakt krása, až to tam všechno bude parkovat. Jinak LIDL se na autobusáku staví pokud vím několik let, dokud se tedy nekopne do země, nevidím jediný problém, proč by se tam parkovat nemohlo (o tom, že v daných místech měl být podle nějaké zde zveřejněné studie nový sjezd z mostu, už snad radši nemá cenu ani mluvit).

Jsem opravdu zvědavý, jak hodláte vyřešit dopravu na první a poslední vlak, jenže vtip je v tom, že vám je to vlastně asi tak nějak jedno, že Nemáte připravené nic, z hola nic. Jo a samozřejmě, nezapomněl jsem, za nic nemůžete, za všechno může kraj.

P.S. ano, mělo by to být zdarma. Jenže to očividně taky nevoní.

Michal
Velmi pokročilý pisatel
  Karma: 6  
Příspěvků: 228
Re:Privoz a vlakova doprava - 05/01/2019 00:25
To red: tentokrat naprosto souhlasím, první vlak z Hnevic 5:03, poslední příjezd vlaku 0:06, ale kasleme, oni to preplavou a teď i už zaplatí... hlavně že si zvedli platy, mohlo to jít na přívoz...

avatar: Miroslav Andrt Miroslav Andrt
Místostarosta
  Karma: 1  
Příspěvků: 396
Re:Privoz a vlakova doprava - 05/01/2019 12:14
Vážení rede a Michale,

myslím, že se zde rozohňujete zcela zbytečně.

Ano, o rekonstrukci se roky sice hovoří, ale její bližší podmínky se dlouho neznaly a dále se upřesňují...

Jak můžete předem dělat nějakou strategii zajištění náhradní dopravy, když řadu proměnných neznáte.

Původní přístup kraje byl, že zajistí náhradní autobusovou dopravu přes Roudnici a objízdné trasy též případně alternativou přes Mělník.

Úspěchem štětské radnice bylo, že připustili provozování přívozu jako součást náhradního řešení, přičemž bližší podmínky se dále upřesňují - tj. kraj má za úkol zajistit loď a dokud nebude zřejmé, jak velká a obratná loď to bude, tak není možné ani upřesnit, jak rychle bude mezi oběma břehy pendlovat... To samé se týká i financování toho přívozu - až bude patrná nějaká kalkulace, pak se bude řešit, zda to dofinancujeme nebo bude kraj trvat na nějakém jízdném - je to otázka dalších jednání.

Opravdu si nemyslím, že by se něco podcenilo - včetně průzkumů, které se dělaly - komunikovalo se s nádražím, monitoroval se pohyb pěších, cyklistů a dalších vozidel přes most. Přesto jsou to jen orientační čísla, která se v čase i denní a roční době mění. Takže proto hovořím o tom, že to bude tak trochu "průzkum bojem", protože nevíme, jak se lidé ve finále rozhodnou - např. zda nezačnou více využívat osobní auta nebo třeba autobusové spojení směrem na Prahu nebo vlakové spoje z horního nádraží směrem na Ústí - je to živý systém, který můžeme zkoušet modelovat, ale realita může být ve výsledku zcela jiná!! Proto se bude také muset na řadu věcí operativně reagovat a za pochodu je měnit podle toho, jaká ta skutečnost bude.

Co se společnosti LIDL týče, tak ten spustil projektovou přípravu s tím, že chce na jaře "kopnout do země" - proto nepočítáme s tím, že by šel stávající autobusák využít jako odstavné parkoviště. Určitě se ale také bude komunikovat s firmou MONDI o možnosti vymezení části jejich nového parkoviště za mostem k účelu odstavení osobních aut i možná autobusů, ale musíme znát více informací, které dosud chybí.

A nový sjezd z mostu je součástí projektu rekonstrukce mostu včetně nové okružní křižovatky u ulice Litoměřická - to vše vznikne jako součást této stavby.

Jinak přívoz má v principu vázat na vlakovou a autobusovou dopravu, čili rozsah jeho jízd brzo ráno i pozdě večer má být takto navázán, tj. první vlaky z Hněvic jezdí ve 4:41 na Prahu a ve 4:57 na Ústí a poslední rychlík z Prahy přijíždí v 0:06.

red
Pokročilý pisatel
  Karma: 3  
Příspěvků: 59
Re:Privoz a vlakova doprava - 05/01/2019 20:26
Ach, ten proradný kraj Človek by snad i zapomněl, které že strany jsou to vlastně ve vedení této zlotřilé instituce, a že tyto strany mají i nějaké předsedy krajských organizací. Jak ďábelské

Beru, že úspěchem radnice je to, že bude nějaký přívoz. Jen nevím, co je úspěchem na tom, že se město stará o zájmy svých občanů, kteří volí vedení města. I když on to vlastně úspěch je, někdo se stará.

Bylo by možné dodat nějaké informace k tomuto průzkumu, který byl poté zcela jistě předán kraji pro potřeby adekvátní přípravy náhradní dopravy přívozem? V jakém termínu probíhal sběr dat, jaká metodika byla využita?

Pokud se na autobusáku začne něco dít, jen dobře.

Informaci, že přívoz bude navazovat na první a poslední vlak lze považovat za závaznou? Jak to bude v případě, že bude vlak opožděn?

Děkuji za informace, především za ty k provedenému průzkumu.

pasik68
Pisatel začátečník
  Karma: 0  
Příspěvků: 2
Re:Privoz a vlakova doprava - 06/01/2019 10:17
Dobrý den,
pane místostarosto,pokud se dělaly průzkumy provozu přes most, možná by bylo vhodné tyto čísla zveřejnit. Dále už se dle vašich slov realizuje prováděcí dokumentace, tak by také bylo vhodné dát na stránky města náhledy, jak to bude po celé rekonstrukci mostu vypadat, včetně nového sjezdu a supermarketu Lidl.Dále by mě zajímalo, jak bude řešena například Zdravotnická záchranná služba? Z Mělníka nebo z Litoměřic a časy jejich dojezdů? Možná by už bylo vhodné o tomto všem informovat občany Štětí. A jen na okraj, proč bude moci vlečka Mondi fungovat cca za 7 měsíců a pro pěší bude most uzavřen po celou dobu rekonstrukce? Děkuji.

avatar: Steve Steve
Mistr mezi pisateli
  Karma: -5  
Příspěvků: 477
Re:Privoz a vlakova doprava - 07/01/2019 16:23
ZZS z Mělníka to má stejně daleko jako ZZS z Rce přes Hoštku.
Do 15 minut se to dá, zákon říká 20.
Tam se asi nic měnit nebude. O tom za jak dlouho ve finále přijede sanitka ZZS stejně ve finále rozhodne dispečink.

kompletní dokumentace k přípravným pracem je ke stažení například zde: je tam vidět jak to bude vypadat cca...
https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=order&a=detaildocumentsandimages&rwr=steti-reko-mostu-ev-c-261198-2-a-komunikace

smlouva, na předposlední stránce je časový harmonogram
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/7442891

dolecekv
Pokročilý pisatel
  Karma: -11  
Příspěvků: 59
Re:Privoz a vlakova doprava - 07/01/2019 19:45
Dobrý den,

pane Andrte, píšete, že realizátorem rekonstrukce mostu bude společnost Strabag. Podle Rozhodnutí o výběru dodavatele v zadávacím řízení Štětí – reko mostu ev.č. 26119-2 a komunikace ze dne 19.12.2018 je však uvedena jako vybraná společnost INSKY spol. s r.o. Společnost Strabag se sice rovněž zúčastnila VŘ, nicméně vzhledem k jedinému kritériu výběru (cena) skončila tato společnost poslední. Můžete tedy prosím uvést, na základě čeho soudíte, že rekonstrukci provede společnost Strabag?

Dále jsem se chtěl zeptat, zda by alespoň po dobu rekonstrukce mostu nebylo možné zvážit zavedení přímého autobusového spojení Štětí - (Mělník) - Praha. Mám na mysli např. 2 spojení ráno do Prahy a 2 spojení v podvečer zpět. Myslím, že by to bylo výrazně přínosnější, než dimenzovat kapacitu parkoviště a přívozu pro všechny (většinu) dojíždějících lidí do Prahy. Na Mírovém náměstí lze těžko zaparkovat již dnes, takže se rád podívám, kde budou lidé parkovat během rekonstrukce. Taky bude docela prča, až ráno přejedete na druhou stranu přívozem, odpoledne začne fučet vítr, přívoz nebude moci jezdit a lidé se nebudou moci dostat zpět....

Předem díky za odpověď.

Milan
Středně pokročilý pisatel
  Karma: 5  
Příspěvků: 20
Re:Privoz a vlakova doprava - 08/01/2019 18:14
Pane Andrte, píšete že pravděpodobně v rámci platné jízdenky bude možné využít přívozu.
Ano to je skvělé pro lidi, kteří dále pokračují na Prahu nebo na Ústí. Co ale to velké množství dojíždějících na elektrárnu Mělník a do Račic - 2JCP.
Tito lidé jezdí auty a na kolech, tedy nemají jízdenky a tak budeme platit 😫. To nejde opravdu provozovat přívoz bez nutnosti placení jak jste sám napsal symbolické ceny ? Protože ta jistě k žádnému velkému zisku nepovede. A ještě k časům provozování přívozu. Pan starosta napsal, že by měla být první jízda v půl šesté ráno. To je ale špatně.
Již po páté hodině přijde vlak od Roudnice a tito lidé budou čekat minimálně do třičtvrtě na šest až se dostanou na druhou stranu, stihnou to pak do práce ???
A co my co jezdíme na šestou do elektrárny ? V půl šesté budu u Labe a možná ve třičtvrtě na šest na druhé straně a myslíte si že za 15 minut stihnu být na pracovišti na elektrárně ? Ani náhodou.😑😑😑
Ano, je ještě brzy na závěr a jistě budete ještě jednat o konečné variantě, ale prosím, zvažte posun první plavby o 15 minut dříve a jízdné bez příspěvku obyvatel, stejně to není na zbohatnutí.
Jinak ten Lidl je opravdu potřeba, už aby stál 👍👍👍👍

Fipoch
Mistr mezi pisateli
  Karma: 6  
Příspěvků: 740
Re:Privoz a vlakova doprava - 09/01/2019 09:22
Z projektu ...

Investor tedy nezvolil (viz bod II.4.3) investičně podstatně dražší, ale technicky a trvanlivostně dramaticky lepší variantu řešení cestou demolice stávajícího mostu a realizace mostu nového se současnými technicko-kvalitativními atributy. Nižší počáteční investice zvolené „rekonstrukční“ varianty řešení budou vykoupeny nižší trvanlivostí, možnou lokální recidivou korozních problémů (zejména z důvodů kontaminace chloridy a v /P4/ nezmiňovaným možným vlivem bludných proudů). Dále se při „rekonstrukční“ variantě nelze zcela zbavit řady, ze současného pohledu nevhodných, dobových řešení/detailů, neodvodnění povrchů ÚP a zejména je zachováno koncepčně nevhodné řešení spočívající v tom, že oba paralelní mosty nejsou reálně fyzicky zcela odděleny.
Z toho rezultuje, že základním předpokladem úspěšnosti rekonstrukce je pečlivé korektní provedení sanačních zásahů na prvcích NK a spodní stavby a zejména bezchybné provedení konstrukcí svršku, kde je zásadní nezbytností bezvadné provedení hydroizolace.

... co dodat. Bude nový a přesto nebude nový. Už zde se upozorňuje na možnost lokální recidivy korozních problémů ... nádherně popsáno

avatar: Miroslav Andrt Miroslav Andrt
Místostarosta
  Karma: 1  
Příspěvků: 396
Re:Privoz a vlakova doprava - 12/01/2019 12:03
Vážení diskutující,

pár poznámek a reakcí k Vašim dotazům:
- tak předně je potřeba si uvědomit, že se jedná o dva mosty - dvě mostní tělesa, tj. ten hlavní most přes Labe a silnici č. 261 a pak malý most přes komunikaci pro pěší a cyklisty na štětské straně kudy se dále sjíždí do města - když se investičně začal připravovat projekt rekonstrukce mostu Ústeckým krajem, tak počítali s tím, že v souladu s územním plánem vznikne nový sjezd přes dosavadní autobusák a ten druhý most (jeho silniční část, protože tudy ještě vede dále vlečka do MONDI) zanikne, protože už tudy nepovede silnice III. třídy - tehdy se vyjednalo, že i z hlediska bezpečnostního i praktického kvůli rozdělení dopravy a nepřetěžování toho nového kruhového objezdu se opraví i tento druhý most a následně předá do majetku města jako místní komunikace - zejména osobní doprava směřující přímo do města nebo dále na vesnice na Texas tak bude moci nadále využívat dosavadní sjezd ze štětského mostu - doprava směrující do MONDI nebo směr Liběchov či Hoštka bude sjíždět po novém sjezdu na kruháč. A toto považuji za úspěch - protože kdyby už cca před třemi lety o tom nebylo jednáno, tak ten původní sjezd z mostu nikdo neřešil - z perspektivy kraje to nebylo podstatné - nicméně vzhledem k tomu, že oprava tohoto 2. mostu nebyla součástí projektu té velké investice mostu, poběží to současně jako dvě investiční akce, tj. velký most a jeho opravu vysoutěžila firma Strabag a s ní je také podepsána smlouva, tu druhou část, tj. oprava a rekonstrukce 2. mostu za téměř 10 mil. Kč vysoutěžila firma INSKI z Ústí nad Labem, ovšem objednatelem zde není Ústecký kraj, ale jeho příspěvková organizace Správa a údržba silnic ÚK - obě akce se budou vzájemně koordinovat, město i na tomto úseku bude řešit opravu chodníku a veřejného osvětlení;
- co se těch průzkumů týče, tak neprobíhalo žádné sociologické šetření, nýbrž starosta ve spolupráci s odborem dopravy a komunálními službami prováděli empirické šetření pohybu osob a cyklistů přes most v pracovní dny především v časech mezi pátou hodinou ranní a šestou odpolední, kdy jsou zmapované četnosti po jednotlivých hodinách a v úhrnu se jednalo o 100-120 pěších jedním směrem a podobně cca 80 cyklistů, dále jsou zmonitorovány počty dětí základních škol a střední školy, které dojíždí do Štětí přes most (cca 100 do ZŠ a cca 105 do SŠ a VOŠ) - všechno jsou to orientační čísla, která slouží pro přibližnou modelaci kapacity, rozsahu jízdy a frekvence jízdy přívozu;
- k parametrům přívozu je třeba ještě zdůraznit, že jdou proti sobě dva základní faktory - a sice na jednu stranu potřebujete loď, která bude rychlá a dobře ovladatelná, což je na úkor kapacity, na druhou stranu loď s větší kapacitou cestujících je hůře ovladatelná a její kotvení a rozjezd jsou pak zdlouhavější - čili toto je třeba mít také v potaz při výběru vhodného plavidla - Odbor dopravy na tom intenzivně pracuje a předpoklad vysoutěžení provozovatele přívozu je cca konec února až polovina března - podle parametrů vysoutěžené lodi se budou finálně upravovat odjezdové časy apod.;
- co se úhrady za přívoz týče, tak skutečně jednáme o tom, aby jednotliví cestující nemuseli nic platit - určitě to bude v režimu integrované veřejné dopravy a pro ty, kteří dosud využívali most jako pěší, cyklisti či automobilisti, tak by se zřejmě vystavovaly nějaké permanentky, aby se navíc nezdržovalo odbavování cestujících a loď mohla pružně jezdit - toto jsou ale opět technické detaily, které s odborem dopravy ladíme;
- zároveň se pracuje na úpravě jízdních řádů autobusů tak, aby byly např. posíleny přímé autobusové linky mezi Štětím a Roudnicí přes Hoštku tak, aby to mohli využít především studenti středních škol nebo pracující, případně i ti, kteří by do Roudnice jeli a pokračovali dále vlakem a nemuseli se tak spoléhat na přívoz;
- zahájení provozu přívozu chceme prosadit, aby vázalo na první ranní vlaky - z Hněvic odjíždí první vlaky v pracovní den ve 4:41 (směr Praha) a v 4:57 (směr Ústí), tzn. že přívoz by měl začít fungovat nejpozději v cca 4:15, aby to bylo stíhatelné; podobně večer přijíždí poslední vlak v 0:06 od Prahy - opět jsme na tyto skutečnosti upozornili, ale bude otázkou potenciálního provozovatele, aby tento rozsah dokázal zajistit;
- dále očekáváme, že bude více využíváno horní štětské vlakové nádraží, které budou někteří lidé volit jako alternativu - určitě pro jízdy směrem na Ústí, ale poměrně dobře lze takto jet i na Prahu byť to bude s přestupy - na každý vlak váže některý další spoj a dokonce i ve variantách - přes Mělník a dále busem, přes Všetaty a přes Lysou a dále vlakem nebo dokonce přes St. Boleslav a dále autobusem - délka cesty i s přestupem se pohybuje v rozmezí jedné až jeden a půl hodiny, což není tak zlé;
- na rovinu musím konstatovat, že není vůbec jednoduché modelovat a předjímat, jak se jednotliví cestující zachovají a jaké budou volit trasy a dopravní prostředky - je to klasika - většina z nich to bude řešit až ve chvíli, kdy to reálně nastane - v té chvíli můžeme být na ledasco připraveni, ale je dost dobře možné, že se lidé zachovají jinak - proto o tom mluvím jako o "průzkumu bojem" - to, co se rozběhne nebude moci být rigidní, ale naopak budeme muset operativně reagovat podle toho, jak se to bude vyvíjet;
- bavili jsme se též o alternativně autobusového spojení na Prahu a třeba jejího posílení - ovšem i v tuto chvíli jezdí směrem na Prahu 13 autobusů denně o pracovní den a 14 zpátky, o víkendu to je 8 na Prahu a 10 z Prahy - délka jízdy zpravidla hodina a dvacet minut - ze Štětí vyjíždí ve 4 hodiny ráno... kapacity jsou zatím dostatečné, takže jednat o té věci můžeme ve chvíli, kdy se ukáže, že nejsou...
- takže když to zase shrnu - je to všechno v běhu a z větší části to též záleží na zhotoviteli stavby, až upřesní nějaké reálné termíny, kdy stavba bude zahájena a kdy přesně bude zahájena kompletní uzavírka mostu též pro automobilovou a pěší dopravu; zároveň komunikujeme i s dalšími významnými zaměstnavateli a zjišťujeme od nich podněty a připomínky - jakmile budou známy nové a zpřesněné informace, budeme Vám je různými cestami sdělovat - navrhovali jsme též, aby kompletními informacemi byla vybavena i informační kancelář autobusové dopravy, kterou staronově provozuje krajský dopravní podnik v prostorách našeho obchodního centra - městské tržnice, což bylo předběžně přislíbeno.

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Následující > Konec >>
NEJNOVĚJŠÍ ...

v diskuzi

v Š-bazaru

Inzerát neobsahuje fotoProdej byt 3+1+lodžie OV Štětí
Byty (20.06.2019)
Inzerát obsahuje fotoFotoaparát OLYMPUS SP - 620 UZ
Fotoaparáty (18.06.2019)
Inzerát obsahuje fotoProdej, byt 2+1, 75 m2, Ostrovní ulice
Byty (13.06.2019)
Inzerát neobsahuje fotodětské letní sandále vel.35-36
Dětské oblečení a obuv (07.06.2019)
Inzerát obsahuje fotovýbava pro malého fotbalistu cca 6-9let
Vybavení ke sportu (07.06.2019)
Inzerát obsahuje fotokvalitní a zachovalé oblečení na holčičku cca 0-1 rok
Dětské oblečení a obuv (07.06.2019)
Inzerát neobsahuje fotopronajmu garáž
Domy (04.06.2019)
Inzerát neobsahuje fotoPronajmu byt
Byty (04.06.2019)
Inzerát obsahuje fotoPřepravky, termoboxy
Zahrada (03.06.2019)
Inzerát neobsahuje fotoGaráž k pronájmu
Pozemky a ostatní (01.06.2019)
Prohlášení o přístupnosti
Domů
Prohlášení o přístupnosti
Úřední deska
Vyhledávání
Kontakty
Mapa stránek